Kategorisine Göre İnceledeğiniz Yazılar: Bölgesel Zayıflama Yöntemleri

  • nazenin
    İnce Bacaklara özlemle, kalın bacakların en büyük sebepleri aşırı kalori alımı ve hareketsiz yaşam tarzıdır. Özellikle kadınlarda selülitle birlikte birleşmesi sonucu savaşması oldukça zor olan bir fiziksel sorun haline geliyor. Yani vücutta yağlar sadece bacaklarda birikmiş oluyor. Bundan dolayı kalın bacaklarla mücadele için diyet ve sporun paralel ilerlemesi gerekiyor.

    İnce Bacaklar için Diyet Listesi


    Bu diyet programında sizlere hem yağ yakıcı hem de bacaklara yönelik olan egzersiz programını birlikte vereceğim. Ancak bu ikisi birlikte eksiksiz bir şekilde yapılırsa yaklaşık 6 ay gibi bir sürede sonuç almaya başlayabilirsiniz.
    • Sabahları uyandığınızda eğer imkanınız varsa haftada 3 gün 1 küçük bardak süt için ve koşmaya çıkın.
    • İlk başlarda koşu biraz zor olacağı için tempolu yürüyüş ile başlayabilirsiniz.
    • Yaklaşık 40 dakika bu şekilde yürüyüş yada koşu yaptıktan sonra eve gelin ve yarım saat mola verin.
    • Bu sürede duş alabilir veya kahvaltınızı hazırlayabilirsiniz. Soğuk duşun diyet programlarında önemi burada oldukça fazla.
    • Kahvaltıda bu şekilde sabah sporu yaptığınız günlerde kendinize besin değeri yüksek ancak yağ oranı düşük olması açısından yulaflı ve sütlü kahvaltıları tercih edebilirsiniz.
    • Ancak asla hazır corn tarzı yada müsli tarzı içinde kurutulmuş meyveleri olan ürünleri tercih etmeyiniz. Bunun yerine yulaf meyveleri kendiniz hazırlayarak yanında mutlaka sade kahve ile tüketiniz ki metabolizmanız hızlansın.
    • Hazırlayacağınız bu kahvaltıda mutlaka yulaf, meyve, süt, tarçın, ceviz ve Hindistan cevizi olmalı.
    • Sabah sporu yapmadığınız günlerde kahvaltıdan yarım saat önce mutlaka maydanoz çayı içerek güne başlayın. Bu selülitler ve bacakta biriken yağlar savaşan harika bir çaydır.
    • Bu çay için 1 demet maydanozu 1 limon ile kaynatıp içebilirsiniz.
    • Sabah sporu yapmadığınız günlerde yine normal klasik kahvaltı tercih edebilirsiniz. Ancak özellikle yağ oranı az ürünleri tüketmeye özen gösterin.
    • Özellikle sporla birlikte yapılan diyetlerde en önemli öğün kahvaltı ve günün en önemli zamanı ise sabah saatleridir. Bu yüzden bacakları inceltmede sabah öğünlerine çok ağırlık veriyoruz. Çünkü alışkın olmadığınız için sabah yapacağınız spor ve beslenme düzeni tüm gününüzü etkiler nitelikte olmaktadır.
    • Diğer öğünlerde ise tercihiniz aşırı sıcak yemeklerden yana olmamalıdır. Bu daha çok iştahı artıran ve özellikle yağlı besinlere olan isteği artıran bir durumdur. Bu süreçte özellikle spora da ağırlık verileceği için yağsız yemekler ve daha çok salata ve yoğurtlu yemekler tercih edilmelidir.
    • Ayrıca haftada 3 gün kalça ve bacak egzersizlerine ağırlık vermek gerekiyor. bölgesel fazlalıklarda her zaman tüm vücut yerine o bölgeye yönelik hareketler yapmak en doğrusudur.
    • Ancak burada dikkat edeceğimiz husus ise bacak egzersizi yaptıktan sonraki öğünleri oldukça hafif tutmaktır.

    Bacakları İnceltmek için Mutlaka Yapmanız Gereken Egzersizler


    o Squat
    o Lung
    o Kedi pozisyonunda kalça kaldırma hareketleri
    o Spinnig
    o Bisiklet
    o Bacak yana açış


    Bu diyet programını ve egzersizleri hayat felsefeniz haline getirin ve kalıcı forma girin. Kalıcılık diyet programlarında ve diyet listelerinden beklediğimiz en önemli geri dönüştür. Kalıcılığı yani devamlılığı sağlanmamış hiç bir diyet başarıya ulaşmamıştır. O yüzden Bacakları inceltmek için mutlaka bu ve benzeri egzersizler ile desteklenmiş programları harfiyen ve düzenli hale getirmelisiniz.

    Sağlıklı ve ince bacaklar için keyifli forumlar;
  • seda özyurt
    Uyguladığınız diyet rogramlarında bir süre sonra kilo vermeye başlayınca en çok sorun çıkartan ve göze batmaya başlayan göbek ve yanlarının erimesi ve zayıflaması en çok istenilen durumdur. Ancak göbek bölgesi ve çevresinin kas yapısı az ve zor çalıştığı için o bölgede toplanan yağların erimesi de güç olmaktadır.

    Diyetle birlikte yağları eritmeye yardımcı, tarçın, limon ve yeşil çay tüketimini artırmak göbek eritme diyeti yöntemlerindendir. Ayrıca yan kasları ve göbek kaslarını özellikle çalıştıracak hareketlerle diyetinizi desteklemeniz gerekmektedir. Oturduğunuz yerde bile karın kaslarınızı kasıp gevşeterek oradaki kasların çalışmasına destek olabilirsiniz. Karın kasları ne kadar çok çalışırsa oradaki yağların uzaklaşması ve yok olması o kadar kolay olacaktır.

    Sağlıklı ve Güzel Bir Görünüm İçin Spor Yapmayı İhmal Etmeyin


    Özellikle sağlık için kilo vermeyi amaç edinmelisiniz. Buradaki dikkat edilmesi gereken ayrıntı diyet listenizin dengeli ve sağlıklı beslenme öğelerini içeriyor olması gerekliliğidir. Özellikle karın bölgesi ve bel çevresinde yağlanma fazlalaşmış ise sağlığınız konusunda dikkat etmeniz de gerekmektedir.

    Göbek ve karın bölgesi için en doğru hareket mekik hareketidir. Mekik hareketini çok çeşitli yöntemlerle evde kolaylıkla uygulayabilirsiniz. Mekik hareketinin yarım ve tam olanları da bulunmaktadır. Hareketleri yapmaya başladığınızda her gün azara azar sayıyı artırmayı ihmal etmeyin. Göbek eritme için bu hareketleri muntazam bir şekilde geçerli hareketi doğru açılarda ve mutlaka esneme, ısınma hareketleri sonrasında yapmalasınız.

    Bel çevresi için ayakta dik durarak bacaklarınızı birleştirin ve hazır ol pozisyonu gibi ellerinizi yanlara yerleştirin. Ellerinizi yanlardan dizlerinize uzanacak kadar yanlara doğru eğilin. Bu hareket can simidi dediğimiz alandaki kasları çalıştırmaya yarayacaktır.

    Hızlı Zayıflamak İçin Egzersiz Şart Mıdır?


    Zayıflamak için egzersiz şart mıdır? Sorusuna yanıt uzmanlar tarafından gecikmedi, “ evet, spor yapmak şarttır”. Aslında bu hepimizin bildiği, her defasında nedense bilmezlikten geldiğimiz ve sonunda da diyetle sporun iç içe geçerek hayat bulmasıyla birlikte uyguladığımız bir süreçtir.

    Tabi işin en önemli kısmı kendimiz için en doğru olan egzersiz programını uygulamaktır. Her gün düzenli yürüyüş yapabilir; bisiklete binebilir, yoga yapabilir, ip atlayabiliriz. Tüm bu spor ve egzersizler kendi potansiyelimize, sağlığımıza ve kilomuza göre şekillenebilir.

    Zayıflamak için kendimize seçeceğimiz uygun egzersiz ve diyet programı için bir uzmandan destek almak, sağlığımız için son derece önemli bir ayrıntıdır. Uzmanlar, var olan kilonuzu korumak isterseniz haftada 2 veya daha fazla, eğer kilo vermek gibi bir gayeniz varsa haftada 4 veya daha fazla egzersizin şart olduğunu vurgulamaktadırlar.

    Zayıflamak için egzersiz şart mıdır? Soruna bir diğer yanıt ise “hayır şart değildir” dir ama diyetle birlikte egzersiz işin içine girerse, yağ yakımı daha hızlı ve sağlıklı olacaktır. Bu bağlamda fiziki görüntümüz, bize güven verecek daha zinde ve mutlu hissettirecektir. Zayıflamak için çıktığımız yolculuğumuzun şekli ne olursa olsun yolun sonu “zayıflamak için egzersiz şarttır ”a çıkmaktadır.

    Egzersiz sadece zayıflamak için değil sağlıklı olabilmek ve kalabilmek için hayatımızın bir parçası haline gelmelidir. Bunun için kendi zevkimize, fiziki durumumuza göre bir egzersiz programı belirleyebilir ve uygulayabiliriz.

    Tüm bunlara ek olarak sağlıklı beslenmek, tatlıya hayır diyebilmek, bol su içmek, egzersiz ve diyet eşliğinde yapılması şartıyla, sağlık yolculuğunuz sizleri Nirvana’ya ulaşmanızda en iyi şekilde destekleyecektir.


    Göbek Kasları Çok Zor Harekete Geçer Pes Etmeyin


    Sizlere önerilen hareketleri yaparken hemen kısa sürede sonuç alamayabilirsiniz. Moralinizi bozmayın. Sağlıklı bir diyet programı eşliğinde spor yapmaya da devam ettiğiniz sürece etkili ve kalıcı sonuçlar elde edebilirsiniz. Mekik ve yanlara eğilme hareketleri ile birlikte günde bir saat kadar tempolu yürüyüş önerimizi de dikkate almalısınız. Genel vücut sağlığı ve güzel bir görünüm için zayıflamak herkesin istediği bir durumdur. Bunun için düzenli spor, motivasyon ve size özel hazırlanmış kalieli bir diyet programı yeterli olacaktır.


    [​IMG]

    Göbek Eritme egzersizlerine önce gücü kollarınıza toplayarak başlıyoruz 2 set 15'er saniyeden A 'da gördüğünüz şınav pozisyonunda bekleme konumuna geçerek setleri tamamlayın. Daha sonra B ve C 'de gördüğünüz gibi Tek kolunuzu destek alarak 10'ar saniyeden hareketi sabit kalarak bitirin.

    [​IMG]

    Vücudun yapısı, günlük yaşamda harcanan enerji oranı ve fazla olan kilonun miktarı kilo verme hızında etkilidir. Kimi insan daha hızlı kimi insan daha yavaş kilo verebilir. Kişisel farklılıkların bu konudaki etkilerinin bilinmesi gerekmektedir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da şok diyet adı altında tek tip beslenme yöntemi ile hızlı kilo verme çabalarının sağlık üzerindeki olumsuz etkilerinin bilinmesi gerekliliğidir. Öncelikle sizin yaşam ve beslenme tarzınıza en uygun yiyecekleri içeren diyet listesinin size özel hazırlanmış olması gerekmektedir. Diyet listeleri kişiye özel olup, basmakalıp listeler hazırlayan diyetisyenlerden uzak durmanızı öneririz. Sizin yapınıza, alışkanlıklarınıza ve hatta maddi durumunuza göre hazırlanmış bir diyet listesini uzman diyetisyeninizle birlikte hazırlayabilirsiniz.

    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    Zayıflama Diyetlerine Destek Olacak Uygulamalar


    Diyet listenizi uygularken birkaç küçük ayrıntıya dikkat ederek diyetinizin başarısını destekleyebilirsiniz. Günlük yaşamda kolayca hayata geçirilebilecek bu uygulamaları hayata geçirmeye özen göstermeniz sağlıklı kilo vermenize destek olacaktır. Öncelikle haftada beş kilo verme, zayıflatan ilaç gibi gerçek olmayan ve sağlığı tehdit edebilecek uygulamalardan uzak durmalısınız. Dengeli ve sağlıklı beslenme ile hızlı kilo vermenin de mümkün olduğunu bilerek diyet listenize sadık kalmalısınız.

    Kilo vermeye karar verip diyet listenizi uygulamaya geçirdiğinizde, beraberinde en az günde 1,5-2 litre su içmeniz gerekmektedir. Suyun içine bir iki dilim limon koyarsanız antioksidan ve C vitamini desteği alabilirsiniz.

    Sağlıklı Kilo Vermek İçin Diyetle Beraber Neler Yapılabilir?


    Öğün aralarında bağırsakları çalıştırmak ve gerekli mineralleri almak için kuru kayısı, kuru erik ve türevleri ile 10 adetten fazla olmamak koşulu ile badem, fındık ceviz ve türevlerini tüketebilirsiniz. Ana öğün sayınızın üçü geçmemesi gerekmektedir. Diyetinize ek olarak çok zorlayıcı olmayan tempolu yürüyüş gibi bir spor aktivitesinin günde bir saat kadar yapılması önerilmektedir. Yorucu ve zorlayıcı bölgesel zayıflama hareketleri sadece vücudunuzun bitkin düşmesine yol açacağı için önerilmemektedir.

    Yeşil çay antioksidan özelliği ve yağ yakıcı özelliği ile her diyette tavsiye edilmekte olup, günde iki fincanı geçmemesi önem arz etmektedir. Yeşil çay dışındaki zayıflama çayı adı altındaki ürünleri tüketmeyin. Belli bölgeleri eritmek için özellikle göbek eritme gibi erimesi zor bir yağ grubuna dahil bir bölgeyse mutlaka egzersiz ve diyet listesi için diyetisyeninizden size özel bir program isteyin.

    Sevgiyle kalın, Sağlıklı kalın, Dinç Kalın...
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.