Metabolizma Hızlandırıcı Diyet Önerileri

Konu, 'Özel Diyetler' kısmında seda özyurt tarafından paylaşıldı.

  1. seda özyurt

    seda özyurt Yeni Üye

    • Yazar
    Blog Yazıları:
    3
    Kayıt:
    26 Eylül 2016
    Mesajlar:
    14
    Articles:
    15
    Beğenilen Mesajlar:
    10
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    Diyet Ürünleri Uzmanı
    Şehir:
    izmir
    Metabolizma hızınız sizin diyet süreci boyunca alacağınız verimi gösterir. Metabolizmanızın yavaş olması zor kilo vermeniz, verilen kilonun yağdan değil kastan gitmesi ve spor yapmanızın bile olumlu sonuçlanmaması demektir.

    Her bireyin metabolizma hızı birbirinden farklıdır. Bu yüzden herkes aynı diyet ile farklı sonuçlar alır. Metabolizmanın yavaş olması genetik faktörler, yaş, cinsiyet, yaşam tarzı ve bazı hastalılar ile ilişkilendirilebilir. Ancak yeterli ve dengeli beslenme düzeni ile ve doğru besinler ile metabolizmanızı hızlandırmanız mümkündür.

    [​IMG]


    Metabolizma Hızlandırıcı Diyet


    Öncelikle genel kuralları bilerek diyet listesine geçmekte fayda vardır. Metabolizmanızın hızlanması için;

    1. Öğünleri atlamadan tüketmek gerekiyor,
    2. Özellikle ara öğün tüketimini alışkanlık haline getirmeli,
    3. Günlük en az 2,5 – 3 litre su tüketmeye özen gösterilmelidir,
    4. Aşağıda vereceğimiz listedeki tabak modeline bağlı kalmaya çalışılmalı,
    5. Lifli besinler metabolizma hızlandırmada etkili rol oynadığı için en çok metabolizma üzerine etkili olan tam tahıllı ekmek tüketiminden kaçınmamak gerekiyor. Doğru ekmek doğru miktarlarda tüketildiğinde kilo aldırıcı değil tam tersi kilo vermeye yardımcı bir besin öğesidir.
    6. Öğünlerinizde tek tabak kullanmaya özen gösterin. Tüm yemekleri aynı tabağa koyarak öncelikle zihnen doygunluk hissedin.


    Uyanınca

    • 1 bardak ılık su
    • 4 adet kuru erik tüketilip yarım saat sonra kahvaltıya oturmayı alışkanlık haline getirin.
    • Kahvaltı
    • Sağlıklı bir kahvaltı tabağı için öncelikle tek bir tabak kullanmayı alışkanlık haline getirin.
    • Büyük bir kahvaltı tabağını hayali olarak ortadan ikiye bölün ve bir yarısını komple mevsim sebzeleri ( domates, salatalık, biber, maydanoz, marul.. ) ile doldurun.
    • Diğer yarısında ise metabolizma hızlandırmak için olmazsa olmaz besin öğesi 1 adet haşlanmış yumurta bulunmalı.
    • Ayrıca yarım yağlı beyaz peynir ve 4 – 5 adet zeytin bulunmalı.
    • Ayrıca metabolizma üzerindeki en etkili faktör bu öğünde en az 2 ince dilim kepek, çavdar yada tam buğday ekmeği tüketmenizdir.
    [​IMG]

    Öğle ve Akşam

    • Öğle ve akşam yemeklerinizde aynı menüyü tercih etmenizin bir zararı yoktur.
    • Tıpkı kahvaltıda olduğu gibi bu öğünlerde de tek tabak içerisinde yarısı yağsız salata ile doldurulmalıdır.
    • Geri kalan yarısında ise 1 porsiyon et, tavuk yada balık olmalı,
    • Haftada 2 gün et yerine kurubaklağil tüketilmeli,
    • Her öğünde mutlaka sebze yemeği olmalı.
    • Öğle ve akşam yemeklerinin hepsinde mutlaka yoğurt tüketin,
    • 1 ince dilim kepek, tam buğday yada çavdar ekmeği tüketilmeli,
    • Eğer dilerseniz akşam yemeğinde sadece tavuklu yada peynirli salatayı yanında 1 bardak ayran ve 1 ince dilim ekmekle tüketebilirsiniz.

    Ara Öğünler

    • Günde 2 yada 3 ara öğün tüketmeye özen gösterin,
    • Ara öğün tercihleriniz 1 bardak süt, ayran veya yoğurt yanına 1 porsiyon meyve veya 1 avuç kuruyemişten birini tercih edilerek yapılmalıdır.
    • Meyve tercihleriniz kuru kayısı, kuru erik veya elmadan yana olursa diyetinizden metabolizma açısından çok daha iyi sonuç alırsınız.
    Yemeklerden önceki ve sonraki yarım saat içerisinde 1 bardak su içmeyi ihmal etmeyin ve bu süreçte hazır paketli ürünlerden uzak durun.
     
    Son düzenleme: 8 Mayıs 2018

Sayfayı Paylaş

Yüklüyor...
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.