Ana Sayfa > Ana Kategori > Diyet Listesi > Kilo Koruma Diyeti

Kilo Koruma Diyeti

  1. Herkesin hayatına en az 1 kez giren diyet programlarında her bireyin hedefi farklıdır. Kimi kilo almak için diyet yapar, kimi ise kilo vermek için diyet yapar. Ancak hedef ne olursa olsun asıl başarı ideal kiloya ulaştıktan sonra o kilonun korunmasıdır. Ne yazık ki insanlar diyet süresince disiplinli davranıp sonrasında bu disiplini elden kaçırarak başlangıçtaki kilosundan daha fazla alıyor yada veriyor. İşte tamda bu noktada kilo koruma diyeti devreye giriyor.

    [​IMG]

    Kilo Korumak İçin Neler Yapılmalı?

    • Öncelikle bu sürecin artık kalori hesabı kaşık hesabı dönemi olmadığını kabul etmelisiniz. Ancak bu süreç her istediğinin yenileceği anlamına da gelmiyor.
    • İlk olarak kilo almak yada vermek için diyet süresinde yaptığınız tüm alışkanlıklarınıza devam etmeniz gerekiyor.
    • Yani siz diyetiniz boyunca düzenli ana ve ara öğünleri yaptıysanız vücudunuz buna alışmış demektir. Siz bunu bıraktığınızda metabolizmanız şaşıracak ve öğün atladığınız için bir sonraki öğünde çok daha fazla depolama yapacak ve çok daha fazla açlık gösterecektir.
    • Eğer diyet yaparken beraberinde spor yada basit egzersizler yaptıysanız bu sağlıklı kilo alıp yada verdiğiniz anlamına gelir. Yani yağ yakımı ve kas kütlesinde artış demektir. Siz bu süreçte sporu bırakınca vücudunuz kasları eriterek yağ depolamaya başlar. Buda dış görünüşünüzde sarkmalara ve kilo almaya neden olacaktır.
    • Bu süreçte özellikle akşam öğünlerinizi daha çok peynirli, tavuklu yada balıklı salata tüketimine yönelik yapın ve normal öğünü öğlende tüketmeye özen gösterin.
    • Özellikle kilo koruma sürecinde bol bol su tüketimine özen göstermelisiniz. Bu organlarınızın ve metabolizmanızın sürekli aktif kalmasını sağlar.
    • Diyet yaparken gün içinde meyve ve süt, yoğurt tüketiminiz günlük ne kadarsa özellikle onları aynı sayıda tüketmeye özen gösterin.
    • Kilo koruma programının en önemli noktası ise ara öğünlerdir. Ara öğün tüketimini atlamayı alışkanlık haline getirmeniz anında kilonuzun değişmesine neden olacaktır.
    Kaçamak Besinlerin Tüketimi ( kek, pasta, börek, çikolata... )

    Tabi ki herkesin en çok merak ettiği kaçamaklar. Bu süreçte diyet boyunca yemeyi hayal ettiğiniz kek, pasta, çikolata gibi ürünleri tüketebilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereken nokta eğer bir öğünde kaçamak olarak tükettiğiniz bir besin varsa bunlar; kek, börek, yağlı kızartma, kurabiye, şekerli ürünler gibi kalorisi yüksek ve besin içeriği düşük ürünler olacağı için bunları tüketirken öncelikle yanında süt veya ayran gibi içecekler tüketmeniz mümkünse bunları tercih edin. Bunlar kana daha yavaş karışarak kan şekerinizi dengeleyecektir.

    • Bunun dışında bu besinleri tükettikten sonraki öğününüzü salata gibi hafif besinler ile geçiştirmeye dikkat edin.
    • Kaçamakları ara sıra yapmaya özen gösterin. Aksi halde tekrar alışkanlık haline gelecektir.
    • Bu besinleri tükettiğiniz günler mümkünse yürüyüş yaparak en azından bir kısmını yakmaya özen gösterin.
    Kilo koruma döneminde kendinizi dengelemeyi öğrenerek çok daha sağlıklı bir süreç geçirebilirsiniz. Özellikle kilo koruma diyeti örnek menü listelerimizi sizlerle paylaşıyoruz.
    • Kilonuzu korumak için mutlaka kilo takibi yapmalısınız.
    • Sağlıklı kilo korumanın yolu her zaman spordan geçer bunu unutmayın.
    • Pratik ve Basit düşük yağ içeren diyet listesi programından şaşmayın.
    • Ara Öğünler kilo koruma programlarında Sabah Öğünü kadar değerlidir.
    • Su tüketmeyi Kronik Su Kaybına uğramamak için sürekli hatırlayın.
    • Diyet sonrası alışkanlıklarınızı çok sık değiştirmeyin.
    • Şok Diyetler kilo değerlerini korumak için en zorlu diyet programlarıdır.
    • Diyetisyeninizin verdiği öğütlere ve bilgilere sadık kalın.
     
  2. Paylaşım için teşekkürler. Kilo alamayan ama olan kilosunuda kaybetmek istemeyenler için faydalı bir paylaşım olmuş :D