1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Alkali Diyeti Hakkında Herşey

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 487

Son yılların gözde diyetleri arasında olan aklaki diyeti bir kilo verme eyleminden çok daha sağlıklı bir hayata yönelik oluşturulan bir diyet programıdır.Alkali diyetinin amacı hayatımızdan asidik gıdaları çıkartarak daha sağlıklı bir hayat sürmektir.Asidik gıdaların hayattan çıkartılması ile beraber vücudun doğal dengesine kavuşması hedeflenir.Bu diyet ile kanser dahil olmak üzere bir çok hastalığın uzak tutulabileceği yapılan araştırmaların sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır.

Alkali diyeti ile vücudun asiditesi değiştirilmektedir. Vücudunuz aldığı besin maddelerini sindirirken alınan besinleri yakmakta ve bu yakma işlemi sırasında atıklar ortaya çıkartmaktadır. Bu çıkan kalıntılar ise tüketilen besinlere göre asidik yada alkalik olabilmektedir. İşte alkali diyetinde çıkacak kalıntıları alkali yapmak üzere beslenilmektedir. Araştırmalarda asidik vücutlarda daha çok hastalık çıktığı sonucuna ulaşıldığından alkali beslenme düzenini sürdürmek vücudun bağışıklığını arttırdığı bilinmektedir.


Besinleri asidik ve alkali değerlerine göre sınıflandırmamız gerekirse

Kırmızı et, balık , süt , yumurta alkol gibi besin maddeleri asidik besinlerken

Meyve , sebze , kabuklu yemişler , bakliyatlar alkalik besinlerdendir.

Yağ, şeker ve nişasta içeren besinler ise alkali diyetine göre nötr sayılan besinlerdendir.


Türklerin beslenme modeline baktığımızda sofralarda yer alan hamur işlerinin , et ürünlerinin , salçalı besinlerin ve süt ürünlerinin asidik sınıfına dahil olduğunu görürüz .Araştırmalara göre Türk mutfağına bağlı beslenen kişilerin hastalıklara çabuk yakalanma olasılıkları olduğu ortaya çıkmaktadır. Eğer alkali düzenini sürdürecekseniz 2ye 1 düzenini sürdürmeniz önerilmektedir. Böylelikle tüm besinlerden tüketirken alkalik diyete uygun davranmamız mümkün olmaktdır.2’ye 1 düzeni vücuda giren her asidik besin için 2 alkalik besin tüketilmesi kuralıdır.

Alkali beslenmenin faydaları sadece vücudun bağışıklığının artması değildir. Meyve sebzelerin diyet içinde aktif olarak bulunması kas yapısının ilerleyen yaşlarda sağlıklı olarak korunmasını sağlar.

Alkali diyeti kan şekerini düşüren besinlerin tüketilmesine dayalı olduğundan yaşlanmayı geciktirir. Yapılan araştırmalarda kan şekeri yüksek olan kişilerin daha yaşlı gösterdiği sonucuna ulaşılmaktadır.

Alkali diyetinin bir diğer avantajı ise sebze türevleri ile beslenildiği için hamur işlerinden , yağlardan uzak kalınması sonucunda vücudun doğal kilo dengesine kavuşmasıdır. Yani alkali diyetinin benimsenmesi kilo vermeye yardımcıdır.


Alkali diyetini doğru şekilde sürdürmek ve ana kuralı olan 2’ye 1 beslenme düzenine sadık kalmak için alkali besinleri iyi tanımak gerekmektedir.

Alkali Besinler

· Fıçı bira

· Bal

· Margarin

· Beyaz şarap

· Brokoli

· Mineral su

· Reçel

· Karpuz

· Elma

· Kırmızı şarap

· Kabak

· Fındık

· Taze fasulye

· Domates

· Kiraz

· Turp

· Karnıbahar

· Patates

· Kayısı

· Havuç

· Kereviz

· Muz

· Ispanak

· Kuru üzüm

Asidik Besinler

· Alkol

· Kafein

· Çikolata

· Gazlı içecekler

· Konserve yiyecekler

· Soğan

· Ağız kokusunu önleyici nane şekerleri

· Sarımsak,

· Kırmızı et

· Süt ürünleri

· Kümes hayvanları

· Balıklar

· Kümes mahsülleri

· Deniz mahsülleri

· Unlu mamüller



Alkali diyetini sürdürmek için asidik gıdaları asidik olmayan alkali gıdalar ile dengelemeniz gerekir.Örneğin et yemeği yiyorsanız kereviz yiyerek bu yemeği dengelemeniz mümkündür. Peynirin yanında domates yiyerek gene alkali beslenmeye uygun davranmış olursunuz.


Alkali diyetinde yapılan araştırmaların yeterli olmaması ise kafaları karıştıran başlıca durumdur.Ve her ne kadar alkali diyetinde kilo verileceği söylense de beslenme düzeninizde porsiyonlara dikkat etmemeniz kilo vermenizi engelleyip kilo almanıza dahi neden olabilir. Ayrıca diyeti sürdürürken içeceklerinize de dikkat etmeniz gerektiğini hatırlatmak isteriz.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.