1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Kabağın Faydaları, İçerdiği Vitamin Ve Mineraller

Kabak sebzesinin besin değeri ve kabak yemeklerinin kalori miktarlarını detaylı olarak inceledik.


Kabak tüketim yönü itibari ile bir bitki olarak bilinse bile tohumuna bakıldığında esaslı bir meyve gibidir. Tıpkı salatalık ve domates gibi arada kalmış olsa da hem seveni çoktur hem de gün içerisinde her daim tüketimi uygundur. Kabağın ilk tüketimi için yaklaşık 7500 yıl öncelerinden bahsedilir ve ilk kabağın Orta Amerika’da hasat edildiğine dair bilgiler vardır.

Kabak dış görünüşü itibari ile naiftir ve kalın kabuğu yardımı ile dışarıdan alınabilecek olumsuzluklara karşı kendini koruyabilir. Kabak tüketimi gelenekseldir ve bölgeden bölgeye değişiklik gösterdiği gibi her yörede de farklı bir tüketim şekli vardır. Ancak genel olarak pişirilmek sureti ile tüketimi uygundur ve bu şekildeki tüketimi en yaygın olarak tercih edilendir.

Kabağın Kalori Miktarı ve Besin Değeri


Kabağın kalorisi daha çok nasıl pişirildiğine göre değişiklik gösterir. Ancak en sade hali ile yapılan bir kabak yemeğinin 100 gramı için ortalama olarak yapılan kalori hesabı; 45 kcal enerjiyi içerisinde barındırmaktadır.

Kabağın İçerdiği Vitaminler Nelerdir?


Kabak içerisinde; K, C, E, A vitaminlerini barındırmaktadır. Aynı zamanda içerisinde zengin derecede; bakır, magnezyum ve demiri barındırmaktadır. Kabak tüketimi konusunda normallerde seyreden bir bireyin demir eksikliği ve kan değerlerinde anormallik görülmesi pek de olası bir durum değildir.

Kabak Sağlığımıza Nasıl Katkı Sağlar?


Kabağın insan sağlığı üzerindeki etkileri o kadar fazladır ki; buraya sığdırabildiğimiz kadarını şimdi sizler ile paylaşalım.

  • İçerisinde yağ barındırmayan yemekler kolesterolünüzü asla yükseltmeye sebep olmazlar. Ve nihayetinde düşük kolesterol de kalp sağlığının çok daha uzun süreli olmasını sağlar. İşte kabak içerisinde en az yağ miktarını barındıran besinlerden biridir ve tüketen kimse üzerinde asla kolesterol etkilerini ortaya çıkarmaz. Kalp sağlığınızı korur ve damar tıkanıklığına sebep olmaz.
  • Kabak tam bir kanser düşmanıdır. Her gün kabak tüketimi gerçekleştiren birinin kansere yakalanma ihtimali diğer bireylere göre yüzde elli oranında daha azdır. Nedeni ise; antioksidanlar açısından zenginliği ile bilinen kabağın beta karoteni içermesi de ek olarak kanser oluşumuna sebep olan bazı zararlı enfeksiyonların vücut içerisinde kalmasına izin vermiyor oluşudur. Aynı şekilde içerisinde bulunan C vitamini sayesinde ağız ve diş sağlığını da korur iken Akciğer kanserine yakalanma riskini de olabildiğince düşürmektedir.
  • Kabak tüketimi ile karşılaşabileceğiniz bir diğer fayda ise; kemik sağlığınızın korunması şeklinde kendini gösterir. İçerisindeki minerallerin, kemiklerinize işlemesi neticesinde omurganız çok daha sağlamlaşır ve ileri ki yaşlarda kemik erimesi gibi sorunlar ile karşılaşma ihtimaliniz çok daha fazla düşer.
  • Eklem sorunları yaşıyor iseniz kabak yine sizinle olacaktır. Bu defa sizi tedavi edeceği alanı sağlar iken de içerisinde bulunan bol magnezyumu kullanacak ve magnezyum sayesinde eklem sorunlarınızı olabildiğince düşüş seviyelere indirecektir.

Yazıya Puan Ver:
/5,
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.