Kategorisine Göre İnceledeğiniz Yazılar: Doğal Maddeler

  • Özlem Bulut
    Yağ, kolestrol ve besinlerin taşınmasında aktif görevi olan proteinler vücut sisteminin güçlenmesi açısından hormon ve enzim üretiminin başrolündedir. Kas yapısına ve cilt yapılanmasında fazlasıyla aktif bir görev üstelinrken beslenme zincirinin en önemli halkalarından birini oluştururlar.

    Sayısal bir netlik ile 20 aminoasit bir araya geldiğinde protein'i oluşturur. Bu aminoasitlerin 8 tanesi temel gıdalardan sağlanmakta geriye kalan 12 aminoasit ise temel olmayan sınıftadır ve genel olarak vücut bu aminoasitleri kendi üretir. Neredeyse vücudun %15'lik enerji ihtiyacını karşılayan proteinler özellikle doku yenilenmesi, kas oluşumu, saç sağlığı ve lif yapılanmasında yapıcı ve koruyucu rol oynar.

    Amino asit zincirinin yoğunluğu organik bir bileşik olan proteinleri oluşturur. Özellikle bu zincire ihtiyaç duyan vücut dokuları, canlıların yaşamsal gereksinimlerinden proteinleri organlar vasıtasıyla parçalanarak aminoasit'e dönüştürürler. Farklı bünyeler, birbirlerinden farklı aminoasit ihtiyacı duyarlar ve depolananlar farklı türlerde gerektiğinde kullanılmaz üzere protein üretirler. Yaşayan organizmaların hücrelerinde bulunan proteinler besin, kolesterol ve yağların taşınmasından görevlidir. Enzim ve hormon üretiminin baş mimarlarından olan proteinler ayrıcak bağışıklık sisteminin ayakta kalmasını sağlayarlar. Kas dokusu güçlenmesi, lifler ve dokuların yenilenmesi gibi görevleri başarıyla yerine getirir ve deyim yerindeyse bu iş için biçilmiş kaftandır.

    Protein Çeşitleri


    Hayvansal Proteinler :


    Süt ve süt ürünleri, Kırmızı et çeşitleri, Beyaz et çeşitleri, yumurta gibi hayvanlardan sağlanan protein açısından oldukça zengin bu ürünler tüketilirken mutlak suretle kolestertol oranlarına dikkat edilmesi gerekir. Proteini bol hayvansal ürünlerde özellikle İşlenmiş ve sonradan içeriği değiştirilmiş olanlara kesinlikle dikkat edilmesi gerekiyor. Salam, sucuk, sosis gibi lezzetli fakat içeriğinde kolesterol ve kanserojen madde ihtiva edebilecek ürünleri minimum seviyede tüketmeliyiz.


    Bitkisel Proteinler :


    Protein bakımından hayvansal gıdalar kadar fazla miktarda olmasa da bitkisel gıdalar da protein bakımından oldukça yeterli ve zengindir. Özellikle vejetaryenlar için bitkisel ürünlerden protein ihtiyacını karşılamak ve protein açısından zengin olanları tüketmek çok önemlidir. Hayvansal gıdaları tüketmedikleri için protein zenginliğinden fayda sağlayamadıklarında bu ürünler onlar için hayat kuratıcı mahayetindedir.


    Baklagiller :


    Özellikle fasulye, nohut, barbunya, mercimek, soya fasulyesi, soya unu gibi yüksek derecede protein içeren baklagiller tercihleriniz içerisinde olamalıdırlar. Türk yemeklerinden besleyiciliği kadar vitamin ve protein açısından oldukça doyurucu olan baklagillerin damak tadımızda da ayrı bir yeri vardır.


    Tahıl Ürünleri :


    Metabolizmayı düzenleme ve yenileme evresinde, sindirim sistemini güçlendirerek sağlıklı bir şekilde işlevini görmesinde yulaf, bulgur, buğday, makarna gibi tahıllar özellikle kas ve lif yapılandırmasında sporcular için ideal besinlerdir.


    Kuruyemişler :


    Vitamin ve minareller bakımından fazlasıyla zengin olan kuruyemişler, protein bakımından da hatrı sayılır bir oranda zengindirler. Kaju, badem, fındık, Ceviz, Antep fıstığı ve özellikle ayçekirdeği gibi kuruyemiş ürünlerinden ihtiyacınız olan protein'i temin edebilirsiniz.


    Günlük Alınması Gereken Protein Miktarı


    Yapılan Bilimsel araştırmaların sonucunda kadınlar için günlük 45gram, erkekler için ise 55 gram Protein alma gerekliliği uygun görülmüştür. Genellikle bu hesaplama kişinin kilosunun 8 'de 1 'i olarak hesaplanır. Bu durumda 80 kilo olan birisi günlük 80*0.8 = 64gram olarak belirlenir. Aşırı miktarda alınan protein miktarı da vücudun kolesterol oranını gereğinden fazla arttıracağı için kesinlikle tavsiye edilmez. Böbrekleri fazlasıyla yorduğu ve karaciğerde sentezlendiği için gereğinden çok protein tüketimi böbrek hastalığı çekenler ve karaciğer hastaları için kesinlikle önerilmez. Sürekli Spor yapan kişilerin protein ihtiyaçları yapmayanlara göre kesinlikle daha fazladır.

    Özellikle rejenerasyon çalışmaları, fitness ve performans çalışmaları yapan sporcular için sürekli ve düzenli protein alımı büyük bir ihtiyaçtır. Özellikle tırnak ve saçlarda görülen sağlıksız görünüm, hissedile normalden fazla yorgunluk, kas ve lif yapılarındaki zayıflık vücuttaki protein eksikliğinin baş göstergeleridir. Özellikle bu gibi durumlarda, protein deposu olan besin zincirinden ürünleri tüketmek bu ihtiyacınızı giderecektir.
  • Özlem Bulut
    Kilo vermek konusunda tarçının çok büyük bir rolü olduğu son yıllardaki çalışmalar ile kanıtlanmıştır. Tarçın hem kilo vermeyi kolaylaştırıyor hem de kan şekerini düzenleyerek tatlı isteğini kesiyor. Özellikle diyetisyenler hemen her diyet listesine tarçını ekliyorlar. Tarçın aynı zamanda insülin direncini de dengeliyor. Bu sayede sizi kaçamaklardan da korumuş oluyor.

    Tarçının Sağlığınıza Faydaları

    Halklar arasından yaygın ve bilinen yüzyıllardır süregelen tedavi ve şifa niyetine kullanılan sarımsak gibi bazı bitkiler vardır ki tarçın bunlardan en bilinenlerindendir. Özellikle Doğu Asya ülkeleri yemek kültürlerinde, sağlık kürleri, ve tarçın yağı terapisi gibi bir çok alanda kan şekeri dengeleyici ve sindirim rahatlatıcı gibi doğal yapısında kullanıldığı bilinir. Trombosit değerlerini dengeleyip kanın pıhtılaşmasında etkin bir destek rolü oynarken virütik mikrop ve organizmaların bir numaralı düşmanlarındandır. Metabolizmanızı ve bünyenizi koruyucu özellikleriyle tam bir bağışıklık duvarına çevirir.


    Tarçın'ın Diyet Programlarında ve Diyet Listelerindeki Önemi Nedir ?

    Cinnamon adıyla bilinen ve Tarçın Lif değeri çok yüksek olduğundan, Defnegiller familyasının Tok tutabilen, besin değeri yüksek nadide bitkilerindendir. Güneydoğu Asya ve Güney Amerikanın tropikal coğrafyasında oldukça yoğun bir şekilde gözlemlenen Tarçın, hoş kokulu baharatlardan biri olmasını yetiştikleri ağaç yapısına borçludur.


    Tarçını Farklı Şekillerde Kullanabilirsiniz

    Tarçın ile zayıflama aslında pek çok farklı şekillerde yapılabiliyor. Yoğurt ile tarçın kullanılarak da sadece tarçın çayı içerek de kilo vermenize katkı sağlayabilirsiniz. Bunun yanında başka baharatlar ile de tarçını karıştırarak tüketmek de kilo vermeyi kolaylaştırıyor. Diyetlerde su içmenin yeri ne kadar büyükse tarçın kullanımının da yeri aynı orandadır.

    [​IMG]

    Tarçın Çayı Tarifi

    Zayıflatan tarçın çayı tarifinde ise 250 ml kaynamış olan su var. Bu suyun içerisine 1 çay kaşığı tarçın atıyorsunuz. Çayınız soğuduktan sonra da 2 çay kaşığı bal ekliyorsunuz ve bu çayı her gün içiyorsunuz. Çok kısa zamanda 5 kilo vermek için bu çayı hemen her gün düzenli olarak içmelisiniz.

    Gülben Ergen Diyeti olarak da bilinen Tarçı Çayı Diyeti özellikle ünlü sanatçının güzelliği nin yanı sıra estetik ve sağlıklı duran vücudundan yıllarca hiçbir şey kaybetmeyen Gülben Ergen hangi diyeti yapıyor diye soranlara gün gün ne yaptığını gizli kaynaklardan öğrendim ve bu makaleyi sizlerle paylaştım.

    Gülben hanım Her Sabah erken saatlerde kalkıyor ve 2-3 bardak suyunu içtikten sonra yine neredeyse her sabah sektirmeden kaçırmadığı sabah sporuna başlıyor ve bu minimum 1 saat civarında oluyor. Saat 9 olmadan doyurucu ve sağlıklı bir kahvaltı yapıyor. Maydanoz, domates ve salatılığı çeşitli peynirler ile süslerken her sabah içtiği tarçın çayını kesinlikle öneriyor. Öğlene doğru ara öğününde beyaz et, salata, meyveli yoğurdunu ve her gün gelenek haline getirdiği Türk kahvesini küçük cookie - kurabiye ve lokum ile tüketiyor. Akşam ise özel günler hariç sebze yemekleri, salata ve balık tüketmeye özen gösteriyor.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.