Ana Sayfa > Ana Kategori > Diyet Listesi > Uygulanması Kolay Pratik Yağ Yakıcı Diyet Listesi

Uygulanması Kolay Pratik Yağ Yakıcı Diyet Listesi

  1. ilo vermek için diyete başladığımızda hepimizin aklına ilk olarak tartı üzerindeki rakamların azalması geliyor. Kilo vermedeki başarımızı buna göre değerlendiriyoruz. Ancak burada hata yaptığımız bir nokta söz konusu. Kilo vermekteki amacımız yağ yakımı olmalıdır. Yani; vücudumuzda yağlar kaslardan çok daha geniş bir alan kaplamaktadır. Yani sizin yaptığınız diyet yağ yakıcı bir özelliğe sahip değilse vücudunuzda sadece su kaybı olur ve tartıda rakam azalsa bile vücudunuzda değişiklik gözlemlenmez. Bu yüzden tek bir besin üzerine olan diyetlerden ziyade yeterli ve dengeli bir beslenme programı kullanılmalıdır.

    Yağ yakan diyet listesi yeterli ve dengeli beslenme protokollerini aşmadan ve ihlal etmeden uygulamaya konmalıdır. İnsanların parmak izleri gibi metabolizmalarının çalışma hızları da kişiye göre değişkenlik gösterir. Bu yüzden medikal olan her şeyde olduğu gibi diyet listesi hazırlarken ve bunu uygularken kesinlikle profesyonellerin denetiminde olmanız gerektiğini unutmadan programınıza almalı ve ona süreklilik kazandırmalısınız.


    [​IMG]

    Uyanınca
    • Yarım demet maydanozdan ve yarım limondan kaynatılmış maydanoz çayı veya,
    • Limonlu yeşil çay tüketimi ile metabolizmanızı gün içine hazırlayın.
    Kahvaltı

    Yağ yakan bir kahvaltı programında mutlaka olması gereken bazı besinler vardır. Bunlar diledikleriniz ile hazırlayacağınız kahvaltı ile gün boyu vücudunuzda yağ yakımını sürdürebilirsiniz.

    • Haşlanmış tam yumurta
    • Yarım avokado ve ezmesi
    • Yulaf ( yaklaşık 3 - 4 kaşık )
    • Yağsız beyaz peynir
    • Tam tahıllı ekmek
    • Bol yeşillik, mevsim sebzeleri ( salatalık, marul, domates, maydanoz, yeşil biber.. )
    * Özellikle yeşil yapraklı sebzelere bu öğünde ağırlık vermeyi ihmal etmeyin.

    Öğle Yemeği ve Akşam Yemeği

    • Her öğünün yanında yağsız salata tüketmek bu diyet programında olmazsa olmaz bir unsurdur.
    • Ayrıca her öğünde yağsız 4 yemek kaşığı tepeleme yoğurt tüketimi yağ yakımın da önemli yer tutuyor.
    • Yağ yakma programında tüm yemekler ve özellikle sebze yemeklerinde zeytinyağı kullanmalısınız.
    • Pilav tercihleriniz pirinç yerine bulgurdan yana olmalıdır.
    • Yağ yakımı için özellikle kepekli ürünlere yer vermeye dikkat edin. Bu bakımdan ilk önce kepekli ekmek ve kepekli makarnayı tercih edebilirsiniz.
    • Her öğünde en az 1 ince dilim ekmek tüketmeyi ihmal etmeyin. Ekmek saf karbonhidrat kaynağıdır ve yağ kaynağı olmadığından enerji kullanımında oldukça önemlidir.
    • Haftada 2 yada 3 gün et yerine kurubaklagil tüketmeye dikkat edin. Kurubaklagiller bağırsak sağlığı içinde oldukça önemli olduğu için yağ yakmak için aranan besinler arasında yer alıyor.
    • Yemeklerde tuz yerine baharat kullanmaya dikkat edin.
    • Akşam yemeklerinde nohut, fasulye veya yeşil mercimekten oluşan bir salata kasesini yanında ayran ve 1 dilim tam tahıllı ekmek, kepekli ekmek veya çavdar ekmeği ile tüketmeye özel gösterin.
    Ara Öğünler

    Yağ yakan diyet programında bilinenin aksine sağlıklı yağlardan yardım almak istiyoruz. Bunun için ilk tercihimiz kavrulmamış yani çiğ kuruyemişlerdir. Bunlardan ölçülü bir şekilde tüketmek yağ yakımını hızlandırıyor.

    • 2 – 3 adet ceviz yada 5 adet fındık yada 7 – 8 adet badem yanında 1 bardak süt yada ayran ile birlikte tüketilebilir.
    • 1 porsiyon meyve ile 1 yemek kaşığı leblebi veya 1 bardak süt ile bir ara öğün yapabilirsiniz.
    • 1 yemek kaşığı leblebi ve 1 yemek kaşığı kuru üzüm yine ideal bir ara öğündür.

    Ara öğünler kesinlikle atlanmaması ve ıska geçilmeyip hafife alınmaması gereken öğünlerdir. Diyet uygulamalarında detaylar kesinlikle ölçüler ve ölçümler gibi çok önemlidir. Dengede ve değerde kalabilmeleri için harfiyen uyulmaları gerekir tıpkı örneğini sunduğumuz yağ yakıcı diyet listesi gibi.