Ana Sayfa > Ana Kategori > Diyet Günlükleri > Günlük Diyet Programı Hazırlamadan Önce Hayat Kurtaran 30 Öneri

Günlük Diyet Programı Hazırlamadan Önce Hayat Kurtaran 30 Öneri

  1. Sizde zayıflamak istiyorsunuz ancak uzun uzun diyet listelerinden sıkıldınız mı, daha pratik seçenekler mi istiyorsunuz? O halde aşağıdaki öneriler tam size göre. Özellikle diye programınız öncesi aldığınız önlemler ve diyet esnasında yapacağınız tüm hareketler size başarılı bir kilo verme seansı olarak geri dönecektir.
    1. Eğer herhangi bir hastalık durumu varsa bu durumlarda diyetle birlikte hekim desteği almanız gerekebilir. Öncelikle kilonuzun sebebini araştırın.
    2. Bugüne kadar gördüğünüz en küçük rakam 60 ise siz diyetin başında kendinize 50 yada 55 hedefi koymayın. Kısa hedefler koyarak zamanla artırın.
    3. Amacınız kalıcı ve sağlık için zayıflama olmalıdır. Şok diyetlerden uzak kalmak için neden zayıflayacağınıza karar verin.
    4. Kilo korumak için terazi eşit kalmalı. Kilo vermek için ise yaktıklarınız yediklerinizden ağır basmalıdır.
    5. Beyine tokluk sinyalinin gitmesi yaklaşık 20 dakikada oluyor. Yani siz sofradan 20 dakikadan daha az kalıp hızlıca yediğinizde beyninize o sinyal gitmiyor ve kısa süre sonra tekrar acıkıyorsunuz. Ağır yiyerek 20 dakikayı tamamlayın.
    6. Beslenme ve egzersiz ayrılmaz ikilidir. Sağlıklı ve kalıcı kilo için haftada 5 gün 40 dakikalık orta tempolu yürüyüşler yapın.
    7. Güne su içerek başlayın ve tüm öğünlerden önce ve sonra 1 bardak su için.
    8. Uzun süre aç kalan vücut o saatten sonra ne alırsa yağ olarak depolar. Bu yüzden gün içinde 2 yada 3 ara öğün yapmayı ihmal etmeyin.
    9. Ekmek yemediğiniz için vücut hızlı bir şekilde harcayacak yakıt bulamaz ve daha çok yemek yemenizi sağlar.
    10. Kahvaltısız bir diyet sizde yağdan çok kas yakımı yapar ve buda kalıcı kilo vermekten uzak bir durumdur.
    11. Tek tabakta yemek yiyin ve tabağınızın yarısı sebze ile diğer yarısı protein ve karbonhidrat kaynaklarıyla dolu olsun.
    12. Şeker ve şekerli besinler zayıflama sürecini oldukça zorluyor. Bu yüzden u süreçte azaltmayı deneyin.
    13. Vücuttan ödem atarak zayıflamak için günde 2 fincan limonlu yeşil çay için.
    14. Metabolizma hızlandıran ve yağ yakan bir içecek olduğundan günde 1-2 fincan şekersiz kahve tüketebilirsiniz.
    15. Haftada bir aynı gün aynı kıyafetle tartılın. Her gün tartılmak yanlış bir tutumdur.
    16. Kalça ve bel ölçümü yapın ve tartıdaki rakamdan çok buna güvenin.
    17. Özellikle karın yağları için süt tüketimi çok önemlidir. Yarım yağlı süte diyetinizde yer açın.
    18. Öğle ve akşam yemeklerinin yanında yağsız yoğurt tüketmeye özen gösterin.
    19. Yeterli uyku organların çalışması için çok önemlidir. Uykunuzu tam almaya özen gösterin.
    20. Sürekli zayıflamayı kafanızdan atın. Bunu hayatınızın odak noktası yapmayın. Bu diyet sürecini olumsuz etkileyecektir.
    21. İçeceklerden kalori alan birisiyseniz bu alışkanlığı değiştirip gün içinde bitki çayları içmeyi deneyin. Günde 2-3 fincan istediğiniz çayı içebilirsiniz.
    22. Lif ve posa kaynakları zayıflamada oldukça etkilidir. Günde 2-3 porsiyon meyve tüketin.
    23. Kısa sürede hızla kilo verdiren diyetler kalıcı değildir. Bu yüzden şok diyetlere kulak asmayın.
    24. Arada kaçamaklar yapınca kendini cezalandırma. Bu süreci eziyet olarak yaşama.
    25. Diyet yapmak sağlıklı beslenmektir. Olaya bu açıdan bakın ve bu süreçte yaptıklarınız aslında hayat felsefeniz olsun.
    26. Diyette motivasyon için sürekli sizle aynı şeyleri yapan bir arkadaşınız olsun. Bu özellikle iş yada okulda sürekli yanınızda olan birisi olsun.
    27. Kendinize inanın ve sağlıklı kilo vermeyi kafaya koyun.
    28. Kalabalık ortamlarda size verilen ikramları reddetmekten çekinmeyin. Hedefe ulaştığınızda bunun ne kadar doğru olduğunu anlayacaksınız.
    29. Diyet yapmanın utanç verici birşey olmadığını anlayın ve size birisi bir pasta ikram ettiğinde bunu rahatlıkla geri çevirin.
     
  2. Zayıflama ama kalıcı olması önemli işte biraz zor gibi ama söylediğiniz her şıkta doğru gibi uygulayabilirsek elbette bismillah diye başlamak lazım
     
  3. Diyet yapmadan önce mutlaka bu kuralların ve disiplinin çok iyi anlaşılması ve uygulanması gerekiyor. Güzel bir paylaşım olmuş @seda özyurt
     
  4. Önerileri not aldım bende doktor kontrolü ile diyet yapıyorum. 5 ayda 90 kilodan 78'e indim.