gamzegunes34 28 Aralık 2017
Diyet Lahmacun Tarifi
Hem diyet yapıp hem de lahmacun yemek isteyenler için hazırlanan bu lahmacun tarifi ile istediğiniz zaman özlediğiniz bu lezzeti tadabileceksiniz.
Diyet yemek tarifleri sadece sebzelerden oluşmuyor elbette. Yağsız bir kıyma ile mutfakta harika diyet menüleri hazırlayabilirsiniz. Diyet lahmacun tarifi sayesinde özlemini duyduğunuz ancak yiyemediğiniz yemekleri de tüketebilirsiniz.

Malzemeler
Lahmacun tarifleri arayanlar arasında diyet yapanlara özel olarak hazırladığımız bir lezzet var; diyet lahmacun. Diyet lahmacun tarifi sayesinde hem siz hem de aileniz sağlıklı gıdalar tüketebilirsiniz.

Diyet lahmacun malzemeleri:
Diyet lahmacun hamuru için:”
Diyet un (3 su bardağı)
Yaş maya (paketin yarısı kadar)
Tuz
Diyet lahmacun harcı için:
Kıyma (100 gram)
Doğranmış maydanoz (1 demet)
2 tane soğan
3 tane biber
2 tane domates
Az zeytinyağı
Pul biber
Kekik
Tuz

Hazırlanışı
Diyet lahmacun nasıl hazırlanır diyenler için pratik bir hazırlama önerimiz var. Diyet yemekler arasında akla gelmeyecek bir lezzet olan lahmacun tarifi için ilk olarak hamur hazırlamanız gerekiyor. Diyet lahmacun harcı için unu geniş bir karıştırma kabına alın. Unun ortasına denk gelecek şekilde yaş mayayı koyun. Bu işlemden sonra su dökerek mayayı eritin. Suyun ılık olmasına dikkat edin. Tuz ilave ederek yumuşayana kadar yoğurmaya başlayın.
Diyet lahmacun tarifleri iç harcını hazırlarken ise domates, biber ve soğanı blender ile küçük parçalara ayırın. Maydanozları doğrayın ve karışımınıza ekleyin. Son olarak bu karışıma kıymayı, baharatları ve az zeytinyağını ekleyip karıştırın.
Mayalanan hamurunuzu parçalara ayırın ve parçaları oklava kullanarak açın. Bu işlemden sonra üzerine hazırlamış olduğunuz iç harcını yayın. 180 derece ısıtılmış olan fırında hamuru ve üst kısmı tamamen pişene kadar bekletin. Piştikten sonra diyet lahmacunlarınızı servise hazırlayın, afiyet olsun.

Diyet Lahmacun Kalori: 250

Kaynak : https://www.diyetuzmani.com.tr/lahmacun-tarifi/