Dukan Diyeti Listesi ve Evreleri Nelerdir ? Dukan Diyeti ile İdeal Kiloya Ulaşma Yöntemleri

Styks tarafından Styks's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 1457

Dukan diyeti denildiğinde akla genellikle şok diyet olarak nitelendirilip verilen kiloların kısa sürede geri alındığı iddia edilen bir diyet olduğu gelse dahi diyet programının inceliklerini bilen ve buna göre ideal kilosuna ulaşıp bu kiloyu koruyan birçok kişinin olduğu örneklerle biliniyor. Bir diyetten çok bir yaşam modeli olan dukan diyeti aslında neyi neden yediğinizi anlayıp buna uygun bir yaşamla fazla kilolarınızdan kısa sürede kurtulmanıza imkân tanıyor.

[​IMG]


Dukan diyeti en basit anlatımı ile 4 aşamadan oluşan verilen kiloyu korumaya yönelik bir ömür boyu süren bir beslenme modeli. Bir kitapla dünyaya yayılan ve kadın erkek genç yaşlı birçok insanı zayıflatan dukan diyetinin inceliklerini bilerek ideal kiloya ulaşıp daha fit ve daha sağlıklı olabilirsiniz.


[​IMG]

Hızlı ve çabuk kilo verme isteği her zaman doğru sonuçlar doğurmayabilir. Özellikle vücut kitle indeksinin ve kişilerin metabolizmalarının birbirlerinden farklı olduğunu düşündüğümüzde uyguladığınız ve sonuca ulaştığınız diyet türleri de birbirinden farklı olacaktır. Kilo vermeyi hızlandırıp yağ yakmayı uyguladığımız diyete harfiyen uyarak uygulamanın zorluklarını hepimiz biliyoruz. İşte Dukan diyeti burada devreye giriyor. Özellikle hızlı ve sürekli kilo kaybetmeyi ve uygulanabilir nitelikte kolay ve hızlı sonuç alabileceğiniz bir diyetten bahsediyoruz.

Diyet türlerini ele alırken Dukan Diyetinin diğerlerine nazaran daha az miktarlarda karbonhidrat kullanımı ve yüksek miktarlarda protein ihtiva eden besinleri seçerek kilolarınızdan kurtulmanın teoride olduğu kadar pratikte de rahat ve uygulaması eğlenceli olduğunu göreceksiniz.

Ünlü Fransız Dr. Pierre Dukan 1970 yılı civarında hastaları ile ilgili yaptığı testler ve anketler özellikle obez hastalarının et ürünlerinden asla vazgeçemeyeceklerini hatta onun dışındaki tüm besinlerden rahatlıkla vazgeçebildiklerini gördüğünde o an aklına gelen bu "Dukan Diyeti" adını verdiği diyeti hastaları üzerinde uygulamaya koymuş ve büyük elde etmiştir. Bu büyük başarının ardında ‘’The Dukan Diet’’ adını verdiği ve dünya çapından ünlenmesini sağlayacak kitabını yazmıştır.

Dukan Diyetinin en önemli özelliklerinden biri işin içinden matematik hesaplamalarıyla çıkamadığımız hesabı uygulamasından zor kalori hesaplarının olmayışıdır. Alınan Protein yeterli ve doğru miktarlarda oldukça Dukan Diyetinde kalori hesaplama zorunluluğunu ortadan kaldırmıştır.

Dr. Pierre Dukan'ın 4 Ayrı Evre'ye ayırdığı Dukan Diyetinin evrelerini inceleyelim...


Dukan Diyeti Evreleri


[​IMG]


1. Evre Atak Evresi


Atak evresini vücudu şaşırttığınız ve diyetinize hazırlık için vücutta biriken ödemi attığınız evre olarak değerlendirmek mümkün. Beslenme düzeninizi diyette sürdüreceğiniz düzene uygun hale getiren bu süreçte ilk koşul sadece proteinle beslenmenizdir. 100 izinli gıda olarak bilinen gıdalardan et , tavuk, balık ürünlerini sınırsızca , yağsız süt ürünlerini günde 1 kiloyu geçmeyecek ve maksimum %2 yağ içerek şekilde tükettiğiniz bu evrede dukan diyetinin olmazsa olmazı yulaf kepeğini günde 1,5 kaşık olarak tüketebiliyorsunuz. Yulaf kepeğinizi dilerseniz ekmek gibi tüketebileceğiniz gibi sadece yoğurdunuzun içinde katmanız mümkün. Et ve tavuk ürünlerini sınırsız olarak tanımlamamız ise gerçekten sınırsız yiyebileceğinizi belirten bir tanım. İsterseniz gece saati isterseniz günün herhangi bir sürecinde %20 yağ oranını geçmeyecek ve nişasta, ekmek içi, galeta unu gibi katkı maddelerini içermeyen etleri istediğiniz miktarda tüketebilirsiniz.

Yulaf kepeği nedir

Dukan diyetinin yapı taşı diyebileceğimi yulaf kepeği yulaf kepeği yulaf tanelerinin içinde yetiştiği kılıftır. Yulaf kepeğinin karbonhidrat oranı çok yüksek olduğundan diyetin her evresinde farklı tüketim miktarları bulunur ve dukan diyetine bir kez başladıysanız her gün tüketmeniz gereken bir besindir. Lifli olan yulaf kepeği tok tutma özelliğinin yanı sıra bağırsaklarınızdaki emilimi yavaşlatarak vücudun işine yaramayan ve yağ olarak depolanan maddelerin sindirilmeden dışkılanmasını sağlar. Bu nedenle normal yeme düzeninize döndüğünüzde dahi tüketilmesi gereken bir besin maddesidir.

2. Evre Seyir Evresi

Dukan diyetinde asıl kilo verdiğiniz dönem seyir evresi olarak bilinir. İstediğiniz kiloya gelene kadar sürdürebileceğiniz seyir evresinde 100 izinli gıda olarak bilinen proteinlere düzenli olarak sebzeler eklenmektedir. Sebzeleri tüketirken dönüşümlü olarak diyetinize eklemeniz gerekir. 5 gün sadece protein 5 gün sebze protein tüketebilirsiniz. Yada çeşitliliği seviyorsanız 1 gün sadece protein (atak evresinde ki gibi ) 1 gün sebze ve protein olacak şekilde tüketmeniz mümkün. Yulaf kepeğini seyir evresinde günlük iki yemek kaşığı olarak kullandığınız bu evrede tatlandırıcı ile tatlılar yapabilirsiniz. Yağsız kakao ile yapabileceğiniz pudingler diyetinizin zaman zaman sıkıcılaştığı bu evrede sizi kurtaracaktır. Çünkü vücudunuz normal beslenme düzenine dönmek için özlem içindedir ve tatlandırıcı kullanarak yapacağınız bu tatlılar vücudunuzun şeker ihtiyacını bastırarak diyetinizi bozmanızı önler.


3. Evre Güçlendirme Evresi

Güçlendirme evresi normal beslenme düzenine geçmeden önce vücudunuzun kilosunu korumak için yavaş yavaş normal gıdaları almaya başladığınız dönemdir. İdeal kiloya geleceğiniz bu sürecin ilk başında kilo veriminiz bir süre daha devam eder. Verilen kilo başına 10 gün güçlendirme yapmanız gerekmektedir. Örneğin verdiğiniz 10 kilo ise güçlendirme evreniz 100 gün sürmelidir.

Güçlendirme evresinde, seyirde 5 gün sadece protein, 5 gün sebze protein ya da 1 gün sadece protein, 1 gün sebze protein yiyerek sürdürdüğünüz diyetinizi her gün sebze protein yiyerek sürdürmelisiniz. Böylelikle vücudunuz sebzelerin hayatınızda sürekli olmasına alışır. Ayrıca her gün 1 porsiyon meyve tüketme izniniz bulunmaktadır. Ancak çok şekerli olarak bilinen kiraz , üzüm , muz gibi meyveleri tüketmeniz uygun değildir.

Güçlendirme evresinde genellikle ideal kilosuna ulaşan kişiler yine kilo alırım korkusu ile evrenin düzenine uymaktan kaçınabilirler. Ancak bu evrenin düzenine uymamak koruma evresi olan son evrede bir anda kilo almanıza neden olacağından güçlendirme oldukça önemli bir evredir.

Güçlendirme evresinde her gün 2 dilim tam buğday ekmeği yeme hakkınız bulunur. Günlük tüketilecek yulaf kepeği miktarı ise 3 yemek kaşığıdır.

Diyetinizin aslında en güzel evresi olan güçlendirmede haftada bir öğün yağsız 220 gram makarna, pilav, karabuğday vb. tüketebilirsiniz. Ayrıca gene haftada bir öğün yağlı peynir ve yağlı kuzu eti yemeniz mümkündür.

Güçlendirme evresinin en güzel tarafı ise haftada bir öğün çorbasından tatlısına kadar serbest beslenme imkânınızdır. Bu ödül öğünlerini çok geç saatlere kalmadan tüketmeniz vücudunuzda şişkinlik oluşmasını engelleyecektir. Ayrıca ödül öğününüzde her yemekten sadece 1 porsiyon yemeye dikkat etmelisiniz.

Seyir evresine göre çok daha serbest olan güçlendirme evresinde haftada bir gün sadece protein beslenmesi yapmanız vücudunuzda biriken ödemlerin atılmasını sağlar. Genellikle Perşembe günleri yapılması tavsiye edilen protein gününde aynı atak evresinde ki gibi beslenmeli sebze, meyve, buğday ekmeği, yağlı peynir, karbonhidrat ve kuzu etini tüketmemeniz gerekir. Ayrıca protein gününün her hafta aynı gün kalması vücudunuzun bu düzene alışması için gereklidir.

4. Evre Koruma Evresi

Dukan evresinin koruma evresine geldiğinizde ideal kilonuza kavuşmuş, bunu bir süre korumuş ve vücudunuzu normal yeme düzenine alıştırmışsınızdır.

Bu evre ömür boyu süren bir evredir ve sizin sürekli kilo kontrolüne devam edip gerektiğinde müdahale etmeniz gereken riskli bir dönemdir. Artık normal yeme düzeninize dönebilirsiniz ancak dukan diyeti ödül öğününde edindiğiniz 1 porsiyonla yetinme kuralına bağlı kalmanız kilo artışı yaşamanızı önler.

Koruma evresinde yulaf kepeği kullanımınız günde 3 yemek kaşığıdır. Artık yulaf kepeği kullanımından sıkılmış olsanız dahi yulaf kepeğini aksatmanız kilo almanıza neden olacağından özellikle bu dönemde mutlaka tüketmeniz gerekir.

Her gün normal besinler ile beslenirken vücudu yeniden silkelemeniz gereken ve aldığınız kiloları vermeniz için gereken metabolizma hızını kazandıran protein günleriniz koruma evresinde de devam etmektedir. Gene sabit bir gün ve her hafta aynı gün olacak şekilde haftada bir gün aynı atak evrenizde ki gibi sadece proteinle beslenmeniz gerekir.

Koruma evresinde bedeninizin sporla sağlıklı olmasını sağlamalısınız. En azından yürüyüş merdiven çıkmak gibi eylemleri gün içinde sıklıkla tekrar etmeniz büyük emeklerle kavuştuğunuzu kilonuzu korumaya yardımcı olacağından aksatmamanızı tavsiye ederiz.

Etiketler : dukan diyeti kilo verme, dukan diyeti nedir, dukan kitabı, dukan diyet listesi indir, dukan diyet yemek tarifleri, dukan diyet yemekleri, dukan diyeti, dukan diyeti testi, dukan diyeti kitabı indir, pratik diyetler, kolay diyetler, günlük diyetler, dukan diyeti listesi, dukan diyetinde içecekler, dukan diyeti önerileri, dukan diyeti tarifleri, dukan diyeti nasıl yapılır?
  • selinna
  • meryemgunes
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.