1. Beslenme ve Diyetetik lisans mezunu veya öğrencisi yazmayı, paylaşmayı seven, ismini duyurmak isteyen diyetisyenler aranıyor. Müracaat için bilgi@diyetforum.com adresine başvurunuz.
    Duyuruyu Kapat

Canan Karatay Diyeti Listesi

seda özyurt tarafından seda özyurt's blog'nda yayınlanmıştır. Bloğun Okunma Sayısı: 490

Ülkemizde etkisi kanıtlanan, başarılı olarak kabul edilen diyet listeleri ünlü Profesör Canan Karatay tarafından hazırlanmaktadır. Titizlikle hazırlanan diyet listeleri hızlı kilo vermek isteyenlerin bir numaralı tercihi. Canan Karatay’ın hazırladığı listenin tüm kurallarına uyarak verdiği önerileri dinleyerek kısa sürede kilolarımızdan kurtularak sağlıklı ve fit bir görünüme ulaşılabilir.

Karatay diyeti vaatlerinde şok diyetlerindeki gibi kısa vadede kilo vermenizi tahüt etmiyor. Karatay diyetini bir yaşam tarzı haline getirmeyi başaran insanlar ilk aşama olarak kilo almamaya başlar, yağlar depo edilmez daha sonra az bir durağanlık dönemi yaşadıktan sonra depo edilen yağlar kırılarak kalıcı olarak kilo verirler. Karatay diyeti daha sonra bırakılan bir diyet olmadığı için hiçbir zaman verilen kilolar alınmaz. Ömür boyu da Karatay diyeti sayesinde kilo problemi olmaz.

Günümüzün en yaygın sağlık sorunlarından birisi herkes tarafından kabul edilen adıyla obezite çeşitli hastalıkların da habercisidir. Yüksek tansiyon, kalp hastalıkları, polikistik over hastalığı, karaciğer rahatsızlıkları, felç, şeker hastalığı, fıtık gibi ciddi hastalıkların da sebebi veya tetikleyicisidir.

[​IMG]

Karatay diyeti diyet uzmanları tarafından beslenmenin öğünlere bölünerek, az ama sık şekilde yapılması gerektiği kuralını tamamen yanlış olduğunu savunuyor. Özellikle alınan besinlerden aldığımız yağlar vücudumuzda yağ olarak depolanmadığını, sadece karbonhidrat menşeili besinlerin sadece yağ olarak depolandığını öngörüyor. Karatay diyetinde istediğiniz kadar kuruyemiş ürünleri yiyebiliyor pazar sabahları tereyağında sucuklu yumurtayı leziz bir şekilde miğdenize indirebiliyorsunuz. Kolesterol yüzünden diyetistyenlerin yasakladığı kırmızı et, salam, pastırma, sosis, yumurta, süt, peynir, yoğurt, balık, kuruyemiş (badem, ceviz, leblebi, fındık, fıstık) gibi besinler Karatay Diyeti için yasaklı değil. Dilediğiniz kadar elbette ölçülü ve bilinçli bir şekilde tüketebiliyorsunuz. Karatay diyetin ölçüt olarak yemek miktarı belirgin değildir, kısıtlayıcı bir yapısı yoktur. Odak noktası miktardan çok ne yediğiniz ile ilgilidir. Yenmemesi gereken besin gruplarını diyet süresince tüketmemeniz gerekir. Bu duruma ilişkin Karatay diyetinde Karbonhidrat ihtiva eden tüm besinlerin tüketimi yasaktır. Bu yasak vücudumuzdaki fazla yağın sebebinin yediklerimizden değil, bu ürünlerin içerdiği karbonhidrat ve vücudun hareketsiz kalması sonucu depolanan yağ olduğu gerçeğinden ileri gelmektedir. Bundan dolayı Karatay Diyeti Şekerli ürünler, Fruktoz - Bol Vitaminli Meyveler, Hamur işi, Ekmek ve Sonradan İşlem Görmüş Besinler ‘den kesinlikle uzak durmanız gerektiğini söylüyor.

Canan Karatay Diyeti - 7 Günlük

Diyetin 1. Günü

Kahvaltıda beyaz peynir, 2 adet suda haşlanmış yumurtanın yanında domates, fıstık, fındık, şekersiz çay tüketilmesi de önerilmektedir. Öğle yemeğinde haşlanmış tavuk göğsü, zeytinyağlı fasulye, bol yeşilli salata, şekersiz çay tüketimi önerilir. Çay yerine isteğe göre bir bardak ayran da hızlı zayıflamak için tüketilebilir. Ara öğünde badem, fındık, leblebi tüketilebilir. Akşam ise balık, yeşil salata tüketilmelidir.

Diyetin 2. Günü

Kahvaltı da haşlanmış 2 adet yumurta, peynir, domates, fıstık, fındık, çay tüketilmelidir. Öğle yemeğinde 3 ile 4 kuzu pirzolası, salata yeterlidir. Akşam yemeğinde ızgara balık, barbunya, muz doyurucudur.

Diyetin 3. Günü

Tereyağ da yumurtalı menemen ve klasik gıdalar tüketilebilir. Ara öğünlerde bitki çayları, öğle ve akşam yemeklerinde yeşil salatalar, sebze yemekleri tüketilmelidir. Diyetlerde kuzu pirzola, bonfile ızgara, taze meyveler tüketilmelidir.

Diyetin 4. Günü

Kahvaltıda tereyağında hazırlanan peynirli omlet, bitki çayları tüketilmelidir. Öğle yemeğinde 1 bonfile ya da 4 kuzu pirzola tüketilebilir. Akşam yemeğinde salata, balık, zeytin yağlı barbunya önerilir.

Diyetin 5. Günü

Kahvaltıda peynir, sebzeler vazgeçilmezler arasındadır. Ara öğünlerde 1 avuç ceviz içi tüketilebilir. Öğle yemeğinde şiş kebap, yeşil salata, yoğurt tüketilebilir. Akşam yemeğinde 4 kuzu pirzola, yeşil salata, yoğurtlu semizotu salatası tercih edilebilir.

Diyetin 6. Günü

Kahvaltıda sahanda pastırmalı yumurta, yeşil çay, şekersiz çay içilebilir. Ara öğünce ceviz içi tüketilmeli. Öğle yemeğinde ızgara, yeşil salata, tuzsuz ayran tüketilmelidir. Akşam yemeğinde balık, tavuk ızgara, yeşil salata, sade tahin helvası tüketilmelidir.

Diyetin Son Günü

Kahvaltıda pastırmalı ya da peynirli omlet, peynir, salatalık olmalı. Öğle yemeğinde susuz kuru fasulye yemeği, dana bonfile ızgara, biftek, çoban salatası tüketilmelidir. Akşam yemeğinde ızgara, yeşil soğan, domates, rokadan oluşan salata, közlenmiş biber diyetisyenler tarafından da önerilmektedir.
Yorum Yazabilmek için Giriş Yapmalısınız.
Önemli Uyarı : Site içi mesajlaşma kapsamında tüm mesajlar site botlarımız tarafından incelenmektedir. Sadece içerik paylaşım hizmeti veren diyetForum 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre yapılan tüm paylaşımlardan üyelerimiz kendi adlarına sorumludurlar. Ip Adresleri herzaman en ince ayrıntısına kadar tutulmakta ve gerektiğinde sadece TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADALET BAKANLIĞI SAVCILIĞI ile paylaşılacaktır. DiyetForum içerikleri ile ilgili herhangi hukuksal şikayet veya hak sahibi haklarının ihlali durumunda Bu mail adresinden : bilgi@diyetforum.com iletişime geçebilir zarar gördüğünüz içeriğin kaldırılması için başvuruda bulunabilirsiniz. Tıbbi Sorumluluk Reddi ve Yasal Uyarı! DiyetForum.com sitesinin içeriği ziyaretçileri Sağlıklı Beslenme, Kilo alma, Kilo verme, Özel Diyetler ve Diyet Listeleri hakkında bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sistemimizde yer alan ve paylaşılan bilgiler hiç bir zaman hastalık ve/veya diğer sorunlara yönelik teşhis ve/veya tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır, bu bilgiler bir doktor tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Sitemizde yer alan bilgilerin uygulanması sonucu doğabilecek dolaylı ya da dolaysız hukuki, ahlaki, mesleki ve sağlık sorunları sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır, bu eylemlerden site ve site sahibi sorumlu tutulamaz. Tüm ziyaretçiler sayfaya girdikleri andan itibaren bu uyarıyı okumuş ve kabul etmiş sayılırlar.